About Me

My photo
Insan marhaen yang memanfaatkan penulisan sebagai wasilah komunikasi dan wahana pengembangan maklumat dalam konteks pertahanan dan keselamatan negara.

Monday, August 31, 2015

Perbarisan Hari Kebangsaan Peringkat Negeri Kedah


Sambutan Hari Kemerdekaan ke 58 peringkat Negeri Kedah berjalan lancar meski pun pada awal pagi kawasan sekitar Dataran Balai Besar dicurahi hujan lebat.  Upacara ini walaubagaimana pun telah menggamit ribuan penonton yang berada di sekitar bandar Alor Setar. 

Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tungku Temenggong Tan Sri Sallehudin Sultan Badlishah berangkat serta memeriksa Kawalan Kehormatan dan mengambil tabik hormat kontijen-kontijen yang mengambil bahagian.

Hadir sama ialah Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahadhir serta Ahli-ahli Pemangku Jemaah Sultan Kedah, Barisan Exco Kerajaan Negeri, Panglima 6 Bgd, Ketua Polis Kedah dengan disaksikan ribuan  rakyat jelata yang hadir di upacara perbarisan tersebut.

Acara perbarisan yang bermula pada jam 0930 telah melibatkan seramai lebih kurang 3,000 orang peserta dari 93 kontijen yang terdiri dari pasukan-pasukan beruniform, jabatan-jabatan kerajaan, institusi-institusi pengajian serta sekolah dan agensi swasta telah mengambil bahagian.









No comments:

Labels

Tinggalkan pesanan anda di sini