About Me

My photo
Insan marhaen yang memanfaatkan penulisan sebagai wasilah komunikasi dan wahana pengembangan maklumat dalam konteks pertahanan dan keselamatan negara.

Wednesday, October 20, 2010

Boustead terima surat hasrat bina enam kapal peronda


Sumber utusan

KUALA LUMPUR 18 Okt. - Boustead Holdings Bhd., melalui dua anak syarikatnya telah menerima surat hasrat daripada Kementerian Pertahanan untuk membina enam kapal peronda generasi kedua (LCS) dengan keupayaan bertempur.

Tempoh dan nilai projek yang diperoleh Boustead Naval Shipyard Sdn. Bhd. (BN Shipyard) dan syarikat bersekutu, Boustead Heavy Industries Corp. Bhd. (BHIC) sedang dirunding dengan kerajaan.

Pengarah Urusan BN Shipyard, Tan Sri Ahmad Ramli Mohd Nor berkata, kontrak baru itu menunjukkan keyakinan dan kepercayaan kerajaan terhadap kebolehan syarikat menunaikan tanggungjawab yang diberi.

''Kami telah terlibat dengan pakej projek komersial dan teknik kerajaan sejak beberapa lama dan kami yakin kontrak ini dapat diselesaikan lebih awal,'' katanya dalam kenyataan di sini hari ini

Beliau berkata, bagi pembinaan LCS, reka bentuknya memerlukan pertambahan sistem perkakasan dan keupayaan.

''Ini memerlukan pelaburan teknologi tambahan, sebahagian daripadanya akan kami beli dan sebahagian lagi dibangunkan bersama rakan strategik dengan peserta industri pertahanan,'' ujar beliau.

Ahmad Ramli menambah, BN Shipyard mempunyai pengalaman dan pengetahuan tidak ternilai dalam Kontrak Kapal Peronda pertama terutama dalam nilai tambah dan meluaskan kandungan tempatan.

1 comment:

Unknown said...

Yesss....jangan takat surat hasrat jeekkk...

Labels

Tinggalkan pesanan anda di sini