About Me

My photo
Insan marhaen yang memanfaatkan penulisan sebagai wasilah komunikasi dan wahana pengembangan maklumat dalam konteks pertahanan dan keselamatan negara.

Thursday, April 19, 2012

ATM tumpu keupayaan aset sedia ada - Ahmad Zahid

Sumber Utusan Online

KUALA LUMPUR 18 April - Kementerian Pertahanan memberi tumpuan terhadap pengekalan keupayaan dan kesiapsiagaan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dengan menggunakan aset ketenteraan sedia ada berbanding pembelian aset baru yang menelan kos tinggi.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, ia sejajar pelaksanaan Program Transformasi Ekonomi (ETP) oleh kerajaan yang lebih memberi tumpuan terhadap pelbagai bentuk program pembangunan sosioekonomi.

Sehubungan itu, kata beliau, sempena Pameran Perkhidmatan Pertahanan Asia (DSA) 2012 yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) kali ini, kementeriannya hanya memeterai kontrak bernilai RM357 juta dengan beberapa syarikat tempatan dan luar negara.

"Kita meneruskan usaha sedia ada untuk mengekalkan keupayaan dan kesiapsiagaan tanpa menambah aset memandangkan menerusi ETP, pembangunan sosioekonomi harus diberi keutamaan.

No comments:

Labels

Tinggalkan pesanan anda di sini