About Me

My photo
Insan marhaen yang memanfaatkan penulisan sebagai wasilah komunikasi dan wahana pengembangan maklumat dalam konteks pertahanan dan keselamatan negara.

Tuesday, December 3, 2019

Penerbangan Mercy Flight/Ops Murni


GONG KEDAK, 3 Dis 19 - Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) kira-kira jam 3.14 pagi tadi telah melaksanakan penerbangan ihsan membawa pesakit warga emas, Ahmad bin Nizal, 77 tahun mengalami serangan jantung dan juga terkena gigitan lipan.

Pesakit, Ahmad telah diterbangkan oleh pesawat EC725AP dari Padang Bola FELCRA Keruak ke Pangkalan Udara Gong Kedak bagi mendapatkan rawatan segera di Hospital Jerteh.

Pesawat telah dikendalikan Mejar Nor Ismazairee bin Ismail TUDM dan pembantunya Kapten Mohammad Fais bin Abdul Halim TUDM serta dua anggota Kuartermaster Udara (AQM) dan empat anggota Search & Rescue (SAR).

Penerbangan Mercy Flight/Ops Murni yang dilaksanakan pagi tadi merupakan kali keempat oleh TUDM setelah bencana banjir melanda di sekitar daerah Besut.

Turut serta dalam penerbangan tersebut adalah Pegawai Perubatan Angkatan Tentera, Mej (DR) Muhammad Fitri bin Daud bersama seorang staf perubatan.


No comments:

Labels

Tinggalkan pesanan anda di sini