About Me

My photo
Insan marhaen yang memanfaatkan penulisan sebagai wasilah komunikasi dan wahana pengembangan maklumat dalam konteks pertahanan dan keselamatan negara.

Saturday, September 17, 2011

Pelancaran Kompeni AW Kedah

Oleh Hamzah hd.



Jitra 17 Sep- Sejajar dengan Key Performance Indicator (KPI) Menteri Pertahanan, hari ini satu lagi pelancaran Kompeni Watanaiah telah berlangsung bagi kawasan Jerlun, Sik dan Padang Terap dalam negeri Kedah.

Negeri Kedah Darul Aman mempunyai 15 buah kawasan , 12 daripadanya telah dilancarkan berperingkat-peringkat. Dengan pelancaran ini sempurnalah penubuhan kompeni Askar Wataniah peringkat Negeri Kedah sekali gus memberi peluang serta platform kepada rakyat negeri ini mempertahankan negara tercinta.

Sehingga kini hanya negeri Perak, Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang masih belum dilancarkan sepenuhnya. Sehingga kini sudah 202 kawasan telah dilancarkan dan berbaki 20 kawasan lagi dijangka dapat disempurnakan sepenuhnya sebelum penghujung tahun ini.

Majlis Pelancaran telah disempurnakan oleh Lt Jen. Dato’ Seri Panglima Haji Ahmad Hasbullah bin Haji Mohd Nawawi , Timbalan Panglima Tentera Darat. Turut hadir dalam majlis di Taman Tema Jitra ialah , Mej Jen Dato’ Azizan bin Md Delin, Panglima 2 Div , Mej Jen Dato’ Mohd Nor bin Daud, Ketua Staf Markas Tentera Darat , Brig Jen. Dato’ Mohd Tajeri bin Haji Alwi, Panglima 6 Briged dan Brig Jen Dato; Mahadi Abdul, Asisten Panglima Pasukan Simpanan.

Pemakaian Pangkat Mejar Kehormat di dalam Angkatan Sukarela Persekutuan kepada En Samat bin Che Noh Pengarah Urusan Inovasi Utara yang telah memberi komitmen tinggi dan bercita-cita untuk menjadi pegawai tentera.MP

No comments:

Labels

Tinggalkan pesanan anda di sini