About Me

My photo
Insan marhaen yang memanfaatkan penulisan sebagai wasilah komunikasi dan wahana pengembangan maklumat dalam konteks pertahanan dan keselamatan negara.

Saturday, January 10, 2009

WARGA KUBANG PASU KOMITED MENGUTUK KEKEJAMAN ZIONIS

Oleh: Hamzah Hd

JITRA 9 Jan- Parti-parti politik, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan rakyat sekitar Bandar Jitra hari ini bergabung tanpa mengira batasan dan fahaman politik telah mengadakan perhimpunan membantah Israel menceroboh Palestin.

Setiausaha Badan Bertindak, Encik Basir Ismail berkata, perhimpunan ini merupakan perhimpunan yang pertama di Daerah Kubang Pasu dan perhimpunan seumpama ini akan terus diadakan selagi rejim Zionis tidak berhenti melakukan serangan dan pemusnahan ke atas penempatan rakyat Palestin.

Demonstrasi aman ini bertujuan untuk mengajak seluruh umat manusia mengutuk tindakan kejam tentera Israel laknatullah. Demi melahirkan rasa cinta dan kasih sayang yang tidak berbelah bagi kepada umat Islam di Palestin yang sedang diganyang oleh tentera-tentera Rejim Zionis tanpa mengira erti belas kasihan dan peri kemanusiaan.

Dengan laungan “Hidup-hidup!!. Hidup Islam!!, hancur-hancur!!. Hancur Israel!!, laknat-laknat!!. Laknat Yahudi!!. Bebas-bebas!!. Bebas Palestin!!”, mereka menyatakan sokongan kepada pemimpin dan pejuang-pejuang Hamas malah juga individu-individu yang bermati-matian berjihad menentang kekejaman Yahudi.

Selain daripada ucapan-ucapan bersemangat oleh pemimpin-pemimpin politik dan NGO, perhimpunan ini juga disulami dengan doa dan rintihan memohon semuga Allah memberi perlindungan kepada rakyat Palestin dan memberi kekuatan dan kemenangan kepada tentera Islam Palestin.

Kemuncak perhimpunan yang mengambil masa selama hampir 1 jam oleh hampir 1000 orang dari pelbagai lapisan masyarakat ialah pembakaran lambang Israel serta memboikot semua barangan yang bersangkut paut dengan negara Israel dan sekutunya sebagai simbol kemarahan seluruh umat di Malaysia di samping kutipan derma untuk mengumpul dana bantuan pemulihan kepada rakyat Palestin.

Bantahan terhadap kekejaman Yahudi seumpama ini berlaku di seluruh negeri oleh rakyat Malaysia malah seluruh dunia. Ini adalah rentetan daripada serangan tentera Rejim Yahudi terhadap Semenanjong Gaza dan Tebing Barat sejak 27 Disember lalu yang kini memakan korban 700 orang dan ribuan mangsa yang cedera dari kalangan kanak-kanak dan orang tua yang tidak berdosa. MP

No comments:

Labels

Tinggalkan pesanan anda di sini